FIHAV  Havana International Fair

October 29 - November 2, 2018, Havana (Cuba)

 

Want to grow your business?

Want to get a 90 million people’s market?

Looking for new market for your products?

 

If yes to these three questions, then the Havana Trade Fair is the place for you. You get access to companies from all the Central American countries. You can find partners and future customers to your products and services.

  • Meet the companies you want to target and arrange one-to-one meeting with their representative.

  • Get access to the right contacts and the decision makers face-to-face

  • Have direct access to the information first hand and see the possibilities existing in the market by yourself. 

The fair takes place on the last week of October- first week of November, when Finland’s darkness is at its peak, you can find the warm and sunshine of the Caribbean.

http://www.feriahavana.com/es/ 

 



Facts about FIHAV:

-4.500 National and Foreign Exhibitors from 70 Countries
-150.000 Visitors
-30 Foreign Official and Business Delegations
-25 Exhibition Halls with Exhibition Area of 20 000 m2
-Most important general Trade Fair in Cuba and the Caribbean, as well as one of the most representative in Latin America, annually since 1983.

All sectors of the Cuban economy will take part in FIHAV. The Fair puts together the most complete national and international trade exhibition and enables exhibitors and professional visitors to establish commercial contacts and to close business operations.

Multi-sector trade fair, emphasis on Cleantech, Construction (ports, airports etc.), Machinery and Equipment, Technology and Services.


Casa Finlandesa Ltd:
 
participated at the 2015, 2016 and 2017 FIHAV Trade Fairs, historically as the first Finnish company ever, exploring the emerging markets and seeking new business and investment opportunities for Finnish companies, previously in cooperation with Finpro Cleantech, Team Finland and Finnish Foreign Ministry. 


What we offer for you at FIHAV:

•  One-to-one –meetings
•  Visibility at the Finland Stand  
•  Meetings with specific Cuban companies
•  Reporting after the event
•  Spanish, English and Finnish speaking representation at stand all time
•  Additionally:   Company Roll-up / Posters, Flyers / Brochures, Other
   Marketing Material, Product  Samples (produced by client company)
                       

Contact:  
hanna.sarkeala (at) casafinlandesa.fi
 


 







Portti Kuubaan, Karibian alueelle ja Latinalaiseen Amerikkaan
 

Karibian alueen tärkeimmät, ja Latinaisen Amerikan yhdet merkittävimmät alan messut
(FIHAV -Feria Internacional de la Habana) on järjestetty vuosittain alkaen 1982, vuoden 2015 messujen ollessa suurimmat 15 vuoteen. Casa Finlandesa Suomi-osastollaan oli yksi uusista 5 maasta. 

Kaikki Kuuban talouden eri sektorit osallistuivat tapahtumaan, joka onnistui täydellisesti kokoamaan yhteen kansalliset ja kansainväliset toimijat yhteen Expocuba -näyttelualueella. Se mahdollisti vierailijoille kaupallisten kontaktien ja liiketoiminnan luomisen, kokemusten vaihtamisen sekä päivityksen uusimman tekniikan kehityksestä. Messujen aikana myös solmittiin lukuisia merkittäviä maiden välisiä liikesopimuksia.

Paitsi että messuille osallistui 4,500 Kuubalaista ja ulkomaista näytteilleasettajaa yli 70 maasta, siellä vieraili myös useiden maiden virallisia valtuuskuntia ja kaupallisia delegaatioita, mm. 30 ministeritason delegaatiota.

Vuoden 2016 FIHAV:n on ennakoitu yhä kasvavan, mm. Pohjois-Amerikkalaisten yritysten määrä noussee 25:stä jopa 400:aan.  Vuonna 2015 messut täyttivät 20 000 m2 näyttelyalaa ja levittäytyivät 25 halliin.
 

Casa Finlandesa Oy osallistui historiallisesti ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä messuille, kartoittaen suomalaisille yrityksille avautuvia ennennäkemättömiä investointi- ja liiketoimintamahdollisuuksia.  

Havannan messuille osallistumiseen on monta syytä – Kuubassa on valtava markkinapotentiaali, ja messut ovat todistetusti osa kasvustrategiaa kansainvälisille yrityksille, jotka haluavat avata ovia Kuuban markkinoille ja solmia kauppasopimuksia. Kuubalaiset ostajat pitävät messuille osallistumista osana esivalintaprosessia, joka vahvistaa kv. tuotemerkin mainetta ja tasoa kuubalaisten kaupallisissa intresseissä.


Vuonna 2014 voimaan tullut, ja messujen aikana päivitetty Kuuban uusi investointilaki sekä Marielin erityistalousalue ja konttisatama liittävät Kuuban kiinteämmin kansainväliseen kauppaan. Usea kuubalainen instituutio (esim. CEPEC, kauppakamari, MINCEX, Cubaexport) työskentelee erityisesti kuubalaisen viennin vahvistamiseksi ja ulkomaisten investointien houkuttelemiseksi Kuubaan. Erityisesti Cleantech-osaamisella ja investoinneilla on valtava kysyntä maan siirtyessä uudelle aikakaudelle.

 

Faktoja 2015:

  • Järjestetty vuosittain 1982 lähtien (34. kerta 2016)
  • Expocuba -messualue 25km Havannasta
  • 150 000 vierailijaa viikossa
  • 4 500 näytteilleasettajaa yli 70 maasta
  • 20 000 m2 näyttelyalue @ EXPOCUBA
  • 25 paviljonkia
  • Suurimmat näytteilleasettajat  -yht. 170 - Espanja, Venezuela, Kanada, Brasilia, Italia, Hollanti ja Saksa.
    mm. Espanjasta osallistui näytteilleasettajana 160 yritystä.
  • Vuoden teemana oli "Kuuban vienti" 
  • Mukana oli 5 uutta maata, joista Suomi oli yksi!

Pääkategoriat:

  • Raaka-aineet, elintarvikkeet
  • Tekstiilit
  • Kulutushyödykkkeet
  • Koneet ja laitteet
  • Teknologia - Cleantech
  • Palvelut

Järjestäjätahot:

  • Ministry of Foreign Trade and Investment
  • Chamber of Commerce of the Republic of Cuba
  • PALCO Business Group

Kielitaitoiset edustajamme ovat mukana messujen koko ajan, sekä kaikilla vierailuilla ja tapaamisissa..

Kuvia vuoden 2015 messuilta